tisdag 18 november 2008

she ain't no cinderella.


Vad tycker ni om mitt nya linne? Älskar att det är oversize. Kan bli hur fint som helst tillsammans med ljusa shorts, gladiatordojjs och ruffsigt hår i sommar. Åh, jag vill ha sommar.


Idag var det en lång och seg tisdag. Vi informatörer i tvåan hade utbildning idag som de kallade det. Denna utbildning gick ut på att lyssna på vad de olika programmen innehåller (som om vi inte visste), sedan lite fika och en övning. Allt som allt tog detta tre timmar. Platengymnasiet i ett nötskal.
En ljusglimt fanns under dagen. Hittade en tjugolapp utanför aulan. Jag - en tjuga rikare, någon annan - en tjuga fattigare. Så nu kan jag bjuda tillbaka de där kaffena som jag är skyldig.
Efter skolan blev det hemgång. Det är nu mörkt när man åker
till skolan och mörkt när man åker hem. Det är ju bara november än så länge och jag har redan tröttnat på mörkret.
När jag kom hem pluggade jag ekonomi. Prov imorgon och det känns ganska lugnt faktiskt. Annars tar den här veckan död på mig. Inte mycket prov egentligen utan mer stress över allt som ska in och så. Uschaan. Skönt med avkoppling i helgen i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min mamma har ett sånt där linne och det är faktiskt jättefint. Du passade i det :)
Och förresten, när snön kommer så kommer det bli ljusare, tänk positivt ;)

Hanna sa...

haha, okej :P tack så mycket! ja får väl hoppas det, men det tråkiga är att när den väl kommer så ligger den kvar i max tre dagar. men om den ligger kvar, gärna för mig!