torsdag 29 januari 2009

falling down





OASIS

Igår åkte Jenna, Sandra, Martin och jag till Estocolmo för att titta på Oasis. Resan upp lekte vi bort, såg ingen rosa bil vilket var = förlust. Några timmars väntan inne på Globen shopping fördröjde vi med skoköp, mat och latte. Råkade nästan drutta på rumpan i mina nya skor på det hala golvet, inte så jäkla glammigt precis. Vid sju gick vi inåt arenan och väntade på förbandet, Ceasars, som jag tyckte gjorde bra ifrån sig. De körde sitt race och sedan blev det väntan igen på det riktiga bandet, Oasis. De gick på halv nio men en ganska mesig entré, inte som Coldplay direkt. Själv konserten i sig var inget speciellt utan vi avnjöt nog mest bra musik. Oasis är ju inte kända för att vara några entertainers så de stod där mitt på scenen, sjöng sitt och tackade sedan för sig och försvann ut. Det är i alla fall kul att ha sett ett så stort band live. Nu ser jag framemot U2:s platta!

Inga kommentarer: