torsdag 29 januari 2009

i have a dream


Fan vad fint det skulle vara att åka till städernas huvudstad New York, och shoppa loss, njuta av människorna, språket, kulturen osv. Jag kan verkligen se mig själv gåendes gata upp och gata ner, letandes efter just den rätta. Jag skulle bo i en sån där "drömlägenhet" i Brooklyn som egentligen inte är så lyxig utan bara väldigt mycket USA för mig. Tänk att promenera över Brooklyn Bridge i gryning/skymning. Vilken känsla! När jag står där och beundrar utsikten kommer jag nog att vara den lyckligaste kvinnan i världen. Jag kan inte riktigt förklara vad det är som drar mig så mycket till USA men någonting är det och så har det varit sedan jag var liten.
Har jag nämnt att det är min största dröm?
Någon gång kommer jag dit, det vet jag. Jag tror att jag kommer älska det också. Staden som aldrig sover. Snart orkar jag inte vänta längre...

Inga kommentarer: