måndag 5 januari 2009

promise of being brave

Vilken lycka, killen fick dra på sig ett par skridskor efter hur många år som helst.

Vantarna matchade jag snyggt!

Ludwig, min bror, är elva år och har precis lärt sig åka skridskor, det är först nu han har vågat ställa sig upp och prova på. Jag kom att tänka på att de flesta barn lär sig att åka skridskor ganska tidigt, likaså skidor och liknande. Det är inte alltid så kul att vara den ungen som lär sig allt sist, vilket kanske bara handlar om att man är feg, vad vet jag. The point is, jag har också varit den som lärt sig allt sist och var sist med allt. Det är inte roligt.
År 2009 vill jag därför våga mer och vara modig, vilket kan handla om just att våga ställa sig på ett par skridskor lika mycket som att våga vara stark.

Inga kommentarer: