tisdag 24 februari 2009

time is money

Det är lustigt att jag varje gång efter ett lov ska försova mig och missa bussen. Jag gjorde det idag med, eller igår hörde jag ju inte klockan (trött tjej) och idag missade jag ju bussen med några meter. Tyder inte det på att jag är väldigt trött och behöver all sömn jag kan få? Vad är det för samhälle vi lever i egentligen. Man ska gå upp klockan 5 och hinna göra alla tusen saker under dagen och helst lägga sig innan 22. På 17 timmar ska man alltså hinna med ALLT. Okej, det där lät mycket men ni vet vart jag vill komma? De första två-tre timmarna av dagen spenderar man ju med att göra sig i ordning, äta frukost och ta sig till skolan/jobbet och det två-tre sista timmarna innan man ska gå och lägga sig vill man spendera framför teven/datorn. Alltså blir det 11 timmar kvar att hinna med allt på. Då har jag inte räknat med en vanlig arbetsdag/skoldag som sträcker sig i ca 8 timmar. Detta innebär 3 timmar kvar till att hinna det man ska på. Omöjligt säger jag.

Vilket förvirrande inlägg det här blev. Det jag vill komma fram till är, hur i helsike ska vi hinna med allt vi "borde" hinna med? Oddsen är ju inte precis på våran sida.

Inga kommentarer: