söndag 15 mars 2009

Have I told you lately that I love you?




Min fina vän Emma. Hon är alltid glad, både i medgångar och motgångar. Vad som än står i hennes väg övervinner hon det alltid med ett leende. Det ska jag säga er att trots att jag har känt kvinnan i över 10 år har jag nog aldrig riktigt sett henne arg på någon eller något, det har alltid funnits ett litet leende där bakom. Jag är förundrad över den förmåga hon har att alltid hålla lågan uppe, vart och i vilket skick hon än befinner sig. Det där skrattet ligger alltid nära till. Jag är så lycklig för hennes skull och unnar henne alla framgångar. Min dröm är att vi sitter där vid matbordet om 20 år och pratar om våra liv, hon som förskolelärare och jag som jurist. Det skulle vara något ni. Hon betyder alldeles för mycket mig, jag kan inte ens förklara. Älskade vän <3

1 kommentar:

Anonym sa...

kära barndomsvän, jag blir helt tårögd. vad skulle jag ta mig till utan dig? jag skulle inte klara mig en sekund. du och jag vid ett matbord om 20 år, med varsin familj, ute i yrkeslivet låter toppen, det kommer att ske. jag ÄLSKAT dig <3