måndag 9 mars 2009

home sweet home

Någon var glad när han hade satt denna på vår dörr, hahaha

Jag är hemma efter fyra trevliga dagar i tandå. Tänkte berätta lite om vad vi har haft för oss...

I fredags kom upp vid lunch och packade in oss i stugan och lagade lunch. På kvällen tog vi längdskidorna och åkte en slinga. Första gången för mig men det gick ändå helt okej.

Lördagen började med en stadig frukost för att sedan bege oss mot backarna. Det var helt okej åkning, dock lite kallt så efter en stund tog vi en fika paus med varm choklad och kladdkaka som förövrigt var den godaste kladdkakan jag har ätit. Den ni! Fortsatte att åka och senare mot kvällen åkte Mattias och jag iväg för att åka lite längdskidor och fy tusan vad svettig jag blev. Det är verkligen träning för hela kroppen och jag blev trött som efter en joggingtur. Umgänge och alias under kvällen.

I går vaknade vi upp och såg att det var halvt snöstorm ute så vi gav bara åkningen några turer innan vi gav upp. Istället åkte vi till stugan igen och softade hela istället. Efter lunch åkte vi icecart vilket var askul. Det gör jag gärna igen, haha.
Tänkte sedan ta en tur med längdskidorna vilket inte gick eftersom spåren hade snöat igen under dagen. Istället spenderade vi eftermiddagen/kvällen med monopol och kortspel. Ett måste när man är på skidsemester.

Nu ska jag ladda inför morgondagen då det är skola igen. Back to reality.

2 kommentarer:

Anonym sa...

en stadig frukost ! höhö det var kul tyckte jag. a asså martin heter väl stadig eller? :D

jull

Hanna sa...

haha, ja det gör han :P