måndag 25 maj 2009

Estocolmo


Huvudstaden besöktes i helgen dock med få fynd. Jag kom över en randig tröja, ett linne och ett par solglasögon.
Såna där bra att ha-saker ni vet. När klockan slog sex satte vi (Maddo och jag) oss utanför terminalen med
införskaffade jordgubbar "2 för 20" från Hötorget och väntade på bussen.


Inte slutade kvällen för att jag kom hem inte. Far tyckte att han kunde börja utnyttja mig nu när jag har fått körkort,
så jag fick skjutsa in honom till Linköping där han och kusin gick lös på ågatan. Skämt åsido.
Stannade kvar i staden för att tillbringa några timmar hos lillekusin framför en film.
Klockan två tyckte jag att det fick vara nog, ringde far och tog bilen och åkte hemåt. Kan ni ana hur trött jag var
efter att ha hållit igång från klockan sex på morgonen? Somnade finfint i sängen.


Söndagen är en helt annan historia...

Inga kommentarer: