fredag 24 oktober 2008

Bo någon annanstans

Tänk om man bodde i Linköping igen. Vad mycket man skulle kunna hitta på, eller varför inte bara sitta på ett mysigt fik och prata bort några timmar. Det finns så många fler möjligheter, jag vill inte bo i Skänninge. Aldrig mer. Givetvis vill jag inte lämna mina vänner men jag kan väl ta med mig dem och flytta härifrån? Visst kan det vara bra att växa upp i en liten stad eftersom pressen på att vara "perfekt" är ganska stor i en större stad. "Perfekt" finns ju inte ens, alla är ju olika.

Jag bodde i Linköping tills jag var sju år och flyttade sedan till Skänninge. Det betyder alltså att jag har bott här i tio år men jag känner mig inte riktigt hemma ändå. Jag är inte gjord för att bo i en småstad. Jag vill känna friheten på ett annat sätt, att kunna åka in till stan när jag vill utan att behöva planera in det. Jag vill kunna gå i skolan där också utan att behöva komma hem vid sex på kvällen, det håller inte i längden. Det är ju lite sent att tänka på nu, men det är det JAG VILL!

Inga kommentarer: