onsdag 26 november 2008

otillräcklig?

Jag känner mig så otillräcklig. Jag vill hinna med allt, helst på en och samma gång. Det är pojkvännen, vännerna, träningen och skolan. Tyvärr måste ju skolan gå före allt det andra, vilket ju kanske är ganska förståeligt. Ändå kommer den där känslan krypande av otillräcklighet. Dagarna går och jag sitter i mitt kalla hus och sliter med skolböckerna och vad får jag för det? Visst kunskap, men ingen annan belöning. I alla fall inte just nu. Visst jag har många möjligheter till fortsatt utbildning efter gymnasiet men det belönas jag ju inte för just nu. Det är ju bevisat att människor vill ha belöning direkt då det gjort något bra, det är då det fungerar som bäst.

Känner ni igen er? Känslan av otillräcklighet dyker upp titt som tätt och jag är säker på att alla har haft den nån gång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hanna, jag läser varenda inlägg i din blogg och jag vill bara be dig att inte slita ut dig.
Okej, det där lät som om jag vore din mamma men...
Det är inte bra att gå med huvudvärk varje dag, se till att få tid till att slappna av också :)

Hanna sa...

tack så mycket amanda. ska tänka på det, vilket inte är helt lätt alltid. det är mycket just nu, vilket du kanske har märkt och man önskar självklart att dygnet innehöll några fler timmar.

Anonym sa...

tänk på det vi sa idag hanna ;)

Anonym sa...

mhm, huvudvärk, sömnbrist, stress, för långa skoldagar, för lite tid till allt annat.
så sjukt att vi är vana vid att det är så vardagen ser ut alltså,
förstår inte hur vi orkar dag ut & dag in.
kör inte ut dig som sagt, jag hoppas att ingen annan gör det heller :P