tisdag 23 december 2008

13.28




Samma visa varje år,
man sitter här och väntar på att klockan ska gå.
I vår familj har vi som tradition att dagen innan sitta och kolla på
uppesittarkvällen och spela Bingolotto samt att vi äter lite julmat och bara umgås.
Sen är det äntligen dags för dagen D som alla har gått och väntat på.
Bror och jag brukar vakna upp på julaftonsmorgon och få varsitt morgonpaket.
Vet inte om de flesta har slutat med det när de har blivit äldre, men inte vi inte.
På något sätt dämpar det längtan efter de andra paketen.
Kalla mig barnslig men ja jag kan faktiskt få butterflies i magen när jag
väntar på att få öppna mina paket.

Tråkigt att något som man gått och väntat på så länge är över så fort.
Efter att ha lagt ner massvis med pengar och energi borde det väl vara i mer än en dag?

Inga kommentarer: