måndag 1 december 2008

are we human?

Bussen kommer i tid för en gångs skull (fem över sju), vilket den inte gjort sedan jag började åka buss för, och då är jag halvvägs över bullervallen. Alltså, jag missade bussen. Tur att jag bara har valfri matte på morgonen.

Igår när jag jobbade kom KSS. KSS är en person som ska handla på mcdonalds helt anonymt och kolla hur hamburgaren är, hur pommes fritesen är, om det är rent och fräsch osv. Vi ska också klara att servera personen under en viss tid och samtidigt vara trevliga. Personen ska helt enkelt kolla så vi sköter oss. Igår klarade vi det helt felfritt, och fick alltså 100% vilket innebär att alla som jobbade under den tiden får 250 kronor extra. Woho! Söndag + OB + 250 = mycket pengar. Jag är helnöjd.
En annan rolig sak var att jag och Jenny som stod i kassan gissade på vad två killar skulle handla. Hon sa tasty plusmeny med en dipsås, jag sa big mac meny. Vad tror ni inte de köper? Just det, precis det vi hade sagt. Kunde inte låta bli att skratta, killarna trodde nog vi var helt galna eftersom de bara log tillbaka. Haha.

1 December

Inga kommentarer: