söndag 21 december 2008

Jullov

Den obligatoriska julbocken är på plats, julen är snart här!


Förlåt för noll uppdatering men jag har haft fullt upp.
I fredags fick jag inte hålla talet eftersom vår lärare skulle bort. Kände att hon kunde ha informerat om det tidigare men icke. Tack för den. Slutade tio i nio så vi fick sitta och vänta till halv elva då avslutningen började. Varför gjorde vi det kände jag lite då? Men, var ju ett trevligt sätta att fördriva tiden på och jag kom ju inte hem förrän kvart över tolv med bussen ändå så.
På kvällen tog jag bror med mig och åkte pendeln in till stan för att fira kusin. Tjänade en hacka på att förklara vägen för busschauffören. Haha. Åkte hem sent efter mycket god mat och efterrätt. Riktigt trevligt att träffa lite av släkten igen. Sedan somnade jag skönt i Martins famn.


I lördags vaknade vi och åkte in till stan igen, denna gång för lite julshopping. Hittade vad jag letade efter i julklappsväg men någon klädaffär det fick jag inte gå in i. Det blir gamla jeans på nyår. Vi brummade hemåt och myste ner oss i sängen. Väntade på mat och senare på kvällen blev det även hemmagjord pizza. Gud så gott. Var rätt mätta efter det så vi latade oss resten av kvällen. Somnade snabbt framåt natten.

Idag fixade vi lyxfrukost med rostat bröd med jordgubbssylt och ost(inte varje dag man äter det), ägg, kaffe, yoghurt och banan. Gissa om jag var mätt efter det. Resten av dagen har gått åt till att julpynta och städa här hemma. Det tar längre tid än vad man tror och nu till jul ska allt vara så noggrant som möjligt. Lite dammtussor under sängen dör väl ingen av? Men jag har faktiskt varit pappas duktiga flicka idag och hjälpt till en massa. Martin däremot drog sig hemåt vid lunch. Den latisen, dock tycker jag om honom väldigt mycket så imorn ska jag till honom och skapa lite julstämning hoppas jag!

Nu ska jag äta macka och julmust och titta på några satc-avsnitt. Var riktigt längesen jag såg det nu. Om ni inte har tittat på det, GÖR det förtusan. En bättre tjejserie finns inte. God jul och hej efterlängtade jullov!

Inga kommentarer: