söndag 14 december 2008

love is in the air


I fredags kom Martin tillslut hit och vi kikade på idol-finalen och smaskade på lite godis. Kevin vann ju och han var en värd vinnare tycker jag. Vi båda var grymt trötta så vi somnade ganska snabbt efter en promenad i snön.
I lördags vaknade vi upp ganska sent och gjorde ingenting. Slappade tills det var dags för Martin att åka hem och sedan började jag göra mig i ordning för att sedan åka till honom på kvällen. Firade grabbarna ytterligare en gång (fan vilket tjat, haha). Blev mycket god mat och kanske för mycket av det goda. Var verkligen astrött på kvällen trots att jag inte hade gjort ett dugg under dagen. Somnade snabbt och idag gick jag upp ganska skapligt eftersom jag skulle jobba. Åt god frukost, fixade och trixade och sedan bar det iväg till jobbet. Ett pass på nio timmar som trots allt gick fort. Konstaterade att det är tio dagar kvar till julafton. Herregud! Om tio dagar sitter man där och säger "tänk om det hade varit lite snö på backen, fan vad mysigt!" Nån som har undgått att jag vill ha en vit jul, fast i och för sig, vem vill inte?


Idag på jobbet blev jag så grymt irriterad ett tag. Det finns några som tror att de kan gå före alla andra och är bättre än vissa. Blir man inte otroligt irriterad då? Uppsnosiga människor som tror att de är bättre än andra är det värsta jag vet. Har man tur och det kommer en sån i kassan är man tvungen att stå och le även om man helst skulle vilja ta säga åt denne på skarpen. Nä, jag behöver min Emma-dos snart!


Nu ska jag sova för imorgon är det skola och då sätter plugget igång igen. Suck, men bara en vecka kvar. Dock inte en rolig en.

1 kommentar:

Anonym sa...

och emma en larsson-dos,
men på fredag är det mys hos mig
som gäller med keek och julklappsspelet, you have tou come!
alla andra kan, och du ska med komma, snälla :)