fredag 12 december 2008

Stockholm


Okej vi tar det från början. I onsdags morse styrdes bilen i riktning mot huvudstaden. Vägen dit upp var ganska svart eftersom jag sov. Anlände till Skärholmen ungefär vid tio och tog tunnelbanan in till city. På tunnelbanan var det någon stjärna som började spela på något konstigt instrument som jag aldrig har sett förut. Sedan gick han runt och höll fram en påse och ville ha pengar.
Vid elva gick vi och klippte oss och såhär efteråt kan jag ju känna att det behövdes lite men håret blev ju naturligt kortare och i det här tempot kommer jag ju aldrig få långt hår. Suck. En rolig grej var att mormor klipptes av Jean-Pierre Barda, en kille som var med i Army of Lovers. Ni vet säkert vem det är om ni ser en bild, googla på bara. Söta mormor satt där och hade ingen aning om vem mannen var. Haha. Efter det kan ni ju förstå att det blev några timmar springandes i affärer. Tempot var ju dessvärre inte så högt med tre äldre damer i släptåg. Andra bullar när Madde och jag röjer. Vi hann med både lite käk, shopping och fika innan det var dags att bege sig. För min del blev det en kavaj, bh, kofta och present till Martin.
Vi hade haft tur ända tills nu när vi skulle ta tunnelbanan till Skärholmen. Det hade nämligen brunnit i några kablar så den linjen vi skulle åka med gick inte. Istället åkte vi till ett annat ställe för att därifrån ta en ersättningsbuss. Jo men tjena! En kilometer kö och med fjuttiga stadsbussar till ersättning. I den takten skulle vi ju inte vara hemma förrän midnatt. Vi tröttnade och tog istället en taxi. Nästa problem kom när vi satt i bilen. Det började snöa. Okej, det är helt underbart med snö men inte om det ska envisas och bli halt. Det gick i 70 på motorvägen på vägen hem. Kom i alla fall hem strax innan elva och då somnade jag snabbare än snabbast.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad coolt att hon klipptes av honom, och vad snigg du blv i håret höna! :)

Hanna sa...

haha jag vet ;)
tack så mycket hörrö.
och du, nästa fredag är det vi som ska träffas!