fredag 12 december 2008

winter wonderland



Glöm inte läsa allt om Stockholms vistelsen i förra inlägget!


Igår var det en kort dag i skolan. Först matte nationella som inte gick som jag ville riktigt. Får väl hoppas på det bästa men jag tror ju inte att jag sätter ett MVG. Nå, får väl nöja mig med VG. Jag tycker alltid att de sätter för lite tid för de där proven, när vi var tvungna att lämna in insåg jag att jag hade en hel uppgift kvar som jag inte hade hunnit med och den uppgiften gav en sol, alltså mvg-kvalitet. Så himla tråkigt bara eftersom jag behöver alla poäng jag kan få om jag ska komma in på det programmet jag vill sen.
Efter provet hade vi två timmars hål så Sandra och jag åkte in till stan och gjorde en uppgift i ekonomin så slapp vi göra den idag, det är därför jag är ledig idag. Kände inte för maten i skolan så det blev en baugette på MEU. Satt fint där i kaggen. En kort mattelektion senare och jag var hemma. Tog mig en sväng till gymmet och körde en halvtimme på bandet.
Sen fort hem och göra mig i ordning för att ta bussen tillbaka till Motala och min Martin. Han och hans tvillingbror fyllde igår och det skulle firas. Nu kan jag andas ut för han blev jättenöjd med sin present från mig så, bra gjort Hanna! Blev lite fika och prat om hur vi skulle få upp Martins nya säng uppför trappan. Observera att det är en 140 säng som väger minst 70 kilo. Det hela slutade med att min mamma tog med sig pappa i släptåg till Motala i snöslasket tio på kvällen. Pappa är bra han för tio minuter senare var sängen uppe på plats. Efter det kunde vi sova gott i den nya sängen och jag tror aldrig att jag har sovit så skönt i Martins rum innan.
Idag sov jag ut länge och tog sedan bussen hem till Skänninge. Nu är jag alltså hemma och tänkte ta en tripp till gymmet senare.
Ikväll kommer gubben hit och myser framför idolfinalen. Gött.

Inga kommentarer: