fredag 14 november 2008

i'm only seventeen


Äntligen fredag och helg. Trots en kort och slapp dag med tre lektioner är jag trött i huvudet och hungrig. Platens skolmat kan ju gå och ta sig nånstans. Antingen är det äcklig kalops som döps till allt mellan älgkalops och medelhavsgryta eller mjuk kyckling med konstiga såser. Till detta erbjuds potatis men ibland lyxas det till med jasmineris. Insåg igår när jag tittade på brors matsedel hur mycket jag saknar den skolmaten. Såå mycket bättre.

Ikväll ska jag laga mat åt familjen och då blir det minsann kyckling, ris och jordnötssås. Förhoppningsvis lyckas jag. Far blev jätteförvånad när jag sa att jag tänkte laga mat idag, vaddå brukar inte jag laga mat? Ha.

Ikväll blir det idol och mys med tjejerna.



"Ska du göra något ska det göras med stil"

Inga kommentarer: